Przeszukaj Wiedzodajnię

Przejdź do wyszukiwarki globalnej

Poradniki na Twój Email

Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.

Wpisz Email: 
 

Ostatnie Artykuły

Jak dodać pasek z informacją o ciasteczkach
 
Apptiker - czyli narzędzia dla strony www
 
Mierzymy wydajność strony internetowej
 
Mniej znane funkcje Google
 
Wielkie zmiany w Google
 

Ostatni komentarz

Subskrybuj kanał RSS

Kanał RSS

Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.

U nas jesteś bezpieczny

website security

Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.

Apptiker

Not provided - w statystykach zobaczymy tego dużo więcej

Autor: , Data publikacji , Kategoria: Pozycjonowanie i optymalizacja, Wydarzenia;
Not provided - w statystykach zobaczymy tego dużo więcej

Jak możemy przeczytać na Searchengineland.com Google z minionym miesiącu wprowadziło ukradkiem kolejne zmiany, których zadaniem jest szyfrowanie wszystkich aktywności związanych z wyszukiwaniem za wyjątkiem kliknięć w reklamy Google AdWords.

Google twierdzi, że wprowadzone zmiany mają na celu lepszą ochronę osób przeszukujących zasoby giganta, m.in. ma to blokować szpiegostwo uprawiane przez NSA (Agencję Bezpieczeństwa Narodowego). Budzi to jednak wiele wątpliwości, a najczęściej pojawiającym się zarzutem jest to, że Google wprowadziło owe zmiany jedynie po to, aby zwiększyć zyski z reklam AdWords, a nie po to aby chronić użytkowników wyszukiwarki.

Co dokładnie w praktyce oznaczają wprowadzone zmiany? Z pewnością większość z Was od dłuższego czasu zauważyła, że w danych statystycznych np. w Google Analytics czy innych systemach jak Piwik, ilość informacji na temat używanych w wyszukiwarce słów kluczowych drastycznie zmalała. Zamiast dowiedzieć się na jakie słowo kluczowe pojawił się dany ruch na naszej stronie otrzymujemy informację "not provided". To co Google w tej chwili wprowadza spowoduje, że nie dowiemy się już w ten sposób kompletnie niczego na temat słów kluczowych użytych w wyszukiwarce Google, które doprowadziły do wejścia na naszą stronę.

Na poniższym wykresie widać jak ilość danych oznaczonych "not provided" rosła w ostatnich miesiącach.

not provided
źródło NotProvidedCount.com

Mniej więcej 2 lata temu została wprowadzona tego typu ochrona jednak dotyczyła ona wyłącznie osób, które były zalogowane do Google. W tym miesiącu przyśpieszono prace nad projektem, który docelowo ma być rozszerzony na wszystkich użytkowników wyszukiwarki bez względu na to czy jest się zalogowanym czy nie.

Nie jest to najszczęśliwsza informacja dla osób które zajmują się marketingiem sieciowym w tym SEO, bo tracą w ten sposób źródło dość istotnych informacji i muszą szukać innych sposobów na dotarcie do nich np. łączenie GA z GWT. Na tym polu działania po omacku raczej nie prowadzą do niczego dobrego, poza tym że mogą zakończyć się ostatecznie wykupieniem reklamy AdWords. I znowu pojawia się pytanie czy o to właśnie Google chodzi? smile

Źródło: searchengineland.com

 

Ocena: 54321 (5.00/5), bazuje na 2 głosach.

 

Udostępnij ten artykuł innym:

 

Podobne artykuły

 
comments powered by Disqus

Hosting

Rejestracja domen

Tworzymy strony WWW

Firma

Platforma hostingowa o12.pl . 2003-2019