Przeszukaj Wiedzodajnię

Przejdź do wyszukiwarki globalnej

Poradniki na Twój Email

Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.

Wpisz Email: 
 

Ostatnie Artykuły

Jak dodać pasek z informacją o ciasteczkach
 
Apptiker - czyli narzędzia dla strony www
 
Mierzymy wydajność strony internetowej
 
Mniej znane funkcje Google
 
Wielkie zmiany w Google
 

Ostatni komentarz

Subskrybuj kanał RSS

Kanał RSS

Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.

U nas jesteś bezpieczny

website security

Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.

Apptiker

Kluby zakupowe - nowa siła e-handlu?

Autor: , Data publikacji , Kategoria: e-Commerce, Marketing sieciowy;
Kluby zakupowe - nowa siła e-handlu?

Serwisy takie jak Groupon zaczynają tracić swoją pozycję. Na ich miejsce wskakują kluby zakupowe, które już teraz pod względem rozwoju znacząco dystansują zakupy grupowe. Kluby zakupowe, oferujące markowe produkty po o wiele niższej cenie mają szansę niedługo stać się liderem w e-handlu. Mimo nie wielu lat istnienia są one bardzo popularne w Europie.

E-Handel jest dynamiczną gałęzią internetu. Rozwiązanie, które było modne jeszcze kilka miesięcy wcześniej, teraz może wydawać się przestarzałe. Taka sytuacja pojawia się teraz. Chodzi tu dokładniej o zakupy grupowe. Jeszcze nie tak dawno biły rekordy popularności, a same serwisy oferujące takie usługi wyrastały jak grzyby po deszczu. Obecnie panuje tendencja odwrotna. Tego typu serwisy zanikają, a i sam Groupon - najpopularniejszy z nich notuje poważny spadek popularności. Ich miejsce powoli zaczynają zajmować internetowe kluby zakupowe. Tego typu serwisy oferują głównie markową odzież z dużymi rabatami sięgającymi nawet 90%. Dostępnę są tu ubrania, buty, biżuteria, czy wyposażenie domu. Wszystko polega na pośredniczeniu w handlu takich serwisów między producentami, a konsumentami. Dokładniej w klubach zakupowych można wziąć udział w kilkudniowej wyprzedaży, po zakończeniu której produkty trafiają bezpośrednio od producenta do klientów. Znacząco skraca to drogę towarów z zakładu produkcji do domu klienta. Jest to dużo tańsze rozwiązanie, przez co produkty mogą być sprzedawane po niższych cenach.

Serwisy zakupów grupowych za spadek popularności mogą obwiniać tylko siebie. Na przestrzeni ostatnich lat zaliczyły one poważne wpadki, które zostały nagłośnione w mediach. Dokładniej chodzi tu o problemy z ośrodkami nauki jazdy oraz biurami turystycznymi. Użytkownicy zakupów grupowych mimo, że zakupili kupony to nie mogli skorzystać z zapewnionych im usług. Poza kiepską realizacją kuponów w czasie, firmy oferujące swoje usługi i towary w ramach serwisów zakupów grupowych nie rzadko bankrutowały. Winę za taki stan rzeczy w znacznym stopniu ponoszą same serwisy zakupów grupowych. Po pierwsze większość przedsiębiorców dalej jest przekonana, że zakupy grupowe to szansa na szybki i łatwy zysk. Co jest bardzo mylne, bo zysk jest znikomy, za to jest to dobra forma reklamy. Poza tym przedsiębiorstwa przy przygotowaniu oferty często są zostawiane same sobie, bez żadnej pomocy ze strony serwisów zakupów grupowych. Wielu przedsiębiorców nie ma na tym polu doświadczenia, przez co pojawiają się potem problemy jak wspomniany z realizacją kuponów.

Internetowe kluby zakupowe na zachodzie naszego kontynentu są bardzo popularne. Prawdopodobnie ze względu na wpadki zakupów grupowych, wkrótce prześcigną je w popularności i będą najlepszą alternatywą dla tradycyjnych sklepów. Jak twierdzą zgodnie fachowcy, takie rozwiązanie ma szansę odnieść w naszym kraju ogromny sukces. Internauci w większości poszukują najlepszych ofert, a tego typu serwisy je oferują. Jednakże i one nie są wolne od wpadek. Kilka serwisów reklamując produkty markowe, rozsyłały swoim klientom podróbki. Mimo to większość konsumentów jest zadowolonych ze współpracy z klubami zakupowymi.

 

Udostępnij ten artykuł innym:

 

Podobne artykuły

 
comments powered by Disqus

Hosting

Rejestracja domen

Tworzymy strony WWW

Firma

Platforma hostingowa o12.pl . 2003-2022