Przeszukaj Wiedzodajnię

Przejdź do wyszukiwarki globalnej

Poradniki na Twój Email

Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.

Wpisz Email: 
 

Ostatnie Artykuły

Jak dodać pasek z informacją o ciasteczkach
 
Apptiker - czyli narzędzia dla strony www
 
Mierzymy wydajność strony internetowej
 
Mniej znane funkcje Google
 
Wielkie zmiany w Google
 

Ostatni komentarz

Subskrybuj kanał RSS

Kanał RSS

Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.

U nas jesteś bezpieczny

website security

Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.

Apptiker

Czy reklama na Facebooku faktycznie się opłaca?

Autor: , Data publikacji , Kategoria: Social Media, Marketing sieciowy;
Czy reklama na Facebooku faktycznie się opłaca?

Rory Cellan-Jones z BBC pokusił się o pewien eksperyment, którym chciał zbadać (może to zbyt mocne słowo) realną efektywność reklam na Facebooku. W tym celu stworzył stronę na FB zupełnie fikcyjnej firmy VirtualBagel i wykupił dla niej reklemę w serwisie o wartości 10 dolarów. Ustalił także target celując w użytkowników z USA, Wielkiej Brytanii, Rosji, Indonezji, Egiptu, Malezji i Filipin. Jak się okazało za te 10 dolarów udało mu sie całkiem nieźle rozpropagowaś swój nieistniejący biznes, który zyskał blisko 3 tys. lajków. To bez wątpienia robi wrażenie na każdym, kto planuje wejść ze swoją reklamą na Facebooka.

Jak się jednak okazuje kluczową sprawą nie jest ilość lajków, ale ich realna wartość. Praktycznie ilość osób z Wielkiej Brytanii i USA, która polubiła stronę fikcyjnej firmy była bliska zeru, a najchętniej lajkowali użytkownicy z Egiptu, Indonezji, Filipin i Malezji. Wśród osób, które kliknęły w przysisk "Lubię to" wielu to ludzie, którzy na liście lubianych przez siebie stron mają ich po kilka tysięcy. Budzi to poważną wątpliwość czy wydane pieniądze, nawet jeśli to tylko 10 dolarów przyniosły jakikolwiek wynik pozytywny. Mówiąc wprost otrzymane lajki wg autora eksperymentu w większości są bezwartościowe dla jego fikcyjnej firmy.

Można się spierać czy test bazyjący na budżecie 10 dolarów może być wiarygodny. Budżet reklamowy na takim poziomie nie jest w stanie wiele zdziałać aczkolwiek patrząc na to, że autorowi testu udało się za tak niską kwotę pozycjać blisko 3 tys. lajków nawet jeśli większość z nich jest bez większej wartości nie wydaje się do końca bezsensowną inwestycją. Świadomość marki to także ważny kapitał.

Bez względu na to jak zapatrujemy się na przeprowadzoną przez BBC próbę, to jest pewne, że Facebook, który niedawno (ponad 2 miesiące temu) wszedł na giełdę, po bardzo dużych wzrostach na samym początku teraz odnotowuje spore spadki. W ostatni poniedziałek nawet 8% na minus. Niepokoi to wielu inwestorów, którzy jeszcze kilka miesięcy temu uważali, że Facebook ze swoim potencjałem reklamowym to świetna inwestycja. Dziś niektórzy nie są już tak bardzo optymistyczni, a społeczność korzystająca z FB jakby coraz mniej wierzyła w skuteczność reklam na tym portalu. To właśnie takie nastawienie ludzi powoduje, że Facebook zaczyna tracić. Czy będzie to dla niego początkiem czegoś niezbyt przyjemnego tego na obecną chwilę nie można zakładać, ale są to sygnały, które być może coś nieprzyjemnego dla Zuckerberga zwiastują.

 

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

 

Udostępnij ten artykuł innym:

 

Podobne artykuły

 
comments powered by Disqus

Hosting

Rejestracja domen

Tworzymy strony WWW

Firma

Platforma hostingowa o12.pl . 2003-2019