Baza wiedzy

W jaki sposób zgłosić domenę do transferu? Drukuj

  • 5

Procedura zgłoszenia domeny do transferu jest bardzo prosta i zajmie Ci dosłownie kilka minut. Jeśli chcesz przenieść obsługę swojej domeny do nas, otwórz stronę zgłoszenia do transferu pod adresem https://o12.pl/panel/cart.php?a=add&domain=transfer. Pojawi się strona zawierająca wyszukiwarkę domen do transferu. 


Wpisz nazwę swojej domeny wraz z rozszerzeniem, jak na poniższym przykładzie:
 
 
  
Następnie kliknij na przycisk Dodaj do koszyka. Zwróć uwagę na to, że domena zgłaszana do transferu musi być domeną, która jest już zarejestrowana u innego operatora, dlatego pojawi się informacja o dostępności domeny, jak w poniższym przykładzie:
 
 
 
 
W ostatniej kolumnie Informacje widnieje koszt związany z transferem domeny. Opłata za transfer domeny jest zgodna z cennikiem dostępnym pod adresem http://o12.pl/domeny/transfer. W przypadku domen globalnych lub europejskich transfer oznacza wniesienie opłaty w wysokości rocznego abonamentu za dany rodzaj domeny. W przypadku tych domen opłata transferowa jednocześnie przedłuża obecny okres abonamentowy o kolejne 12 miesięcy. Jeśli mamy informację o tym, że domena jest dostępna do transferu, dodajemy ją do koszyka, gdzie możemy wprowadzić dodatkowe informacje na jej temat. W przypadku domen globalnych można zamówić opcję ochrony danych Abonenta w bazie Whois rejestratora. Dla domen krajowych rejestrowanych w NASK dane osób fizycznych są ukrywane standardowo, co reguluje Ustawa o Ochronie Danych Osobowych. W przypadku domen globalnych dane te mogą być ukryte po wykupieniu opcji ochrony danych, jest to usługa opcjonalna.
 

Kolejne kroki to standardowa procedura zamawiania usługi. W przypadku domen, w których występuje opłata abonamentowa, transfer jest inicjowany po dokonaniu płatności. W przypadku domen krajowych, transfer jest dokonywany w momencie przesłania kodu autoryzacyjnego domeny uzyskanego od obecnego rejestratora.

Czy ta odpowiedź była pomocna?

« Powrót