Przeszukaj Wiedzodajnię

Przejdź do wyszukiwarki globalnej

Poradniki na Twój Email

Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.

Wpisz Email: 
 

Ostatnie Artykuły

Jak dodać pasek z informacją o ciasteczkach
 
Apptiker - czyli narzędzia dla strony www
 
Mierzymy wydajność strony internetowej
 
Mniej znane funkcje Google
 
Wielkie zmiany w Google
 

Ostatni komentarz

Subskrybuj kanał RSS

Kanał RSS

Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.

U nas jesteś bezpieczny

website security

Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.

Apptiker

System komentarzy: Facebook czy Disqus

Autor: , Data publikacji , Kategoria: Porady, Social Media, Aktualności Wiedzodajni;
System komentarzy: Facebook czy Disqus

Bywa, że Klienci pytają nas o możliwość komentowania działów na stronach tworzonych w kreatorze stron - najczęściej dotyczy to kreatora na kontach serii K z uwagi na to, że jest to bezpłatne narzędzie dostępne w ramach dowolnego planu.

Kreator nie posiada, przynajmniej w obecnej wersji, wbudowanego mechanizmu komentarzy. No może poza modułem Księgi Gości, który ma jednak nieco inne przeznaczenie. Czy w takim razie istnieje możliwość integracji systemu komentarzy ze stronami tworzonymi w kreatorze? Oczywiście.

Mamy dwie możliwości do wyboru:

  1. Jeśli programowanie w PHP nie sprawia nam trudności, to bez przeszkód można napisać własny skrypt i zaimplementować go do strony publikowanej w kreatorze. To rozwiązanie wymaga jednak od Ciebie odpowiedniej wiedzy, chęci i czasu nie tylko potrzebnego do stworzenia  skryptu, ale także do późniejszego jego rozwoju (np. mechanizmów antyspamowych) itd...
  2. Druga możliwość to wykorzystanie gotowych rozwiązań. I tu rekomendujemy dwa, naszym zdaniem najbardziej zasługujące na Twoje zainteresowanie. Mowa o Disqus i komentarzach Facebook’a.

Załóżmy, że interesuje Cię wariant drugi, ponieważ albo korzystasz ze wspomnianego kreatora stron albo z programowaniem w PHP nie masz za wiele wspólnego.

Jak do działa?

W niezwykle prosty sposób. Jeśli masz konto na Facebook’u możesz wstawić boks komentarzy wykorzystując wtyczkę "Comments" (jeśli nie masz konta musisz się oczywiście zarejestrować). Działa to analogicznie jak umieszczenie na stronie przycisków „Lubię to” czy boksów z listą fanów. Wystarczy przejść do działu z pluginami gdzie błyskawicznie generujesz kod do wstawienia na swoją stronę: http://daa.pl/g2h
W przypadku serwisu Disqus musisz założyć bezpłatne konto na stronie: http://www.disqus.com/ po czym tworzysz swój system komentarzy, konfigurujesz, a na koniec wklejasz odpowiedni kod na swojej stronie w miejscu gdzie chcesz wyświetlać komentarze.

W obu przypadkach czas potrzebny do uruchomienia komentarzy, to dosłownie od kilku do kilkunastu minut. W najbliższym czasie opiszemy dokładniej sposób wdrożenia obu systemów komentarzy na stronach tworzonych w kreatorze i nie tylko, a teraz jedynie podpowiemy, że taka możliwość jest i nie jest to skomplikowana procedura. Gorzej z decyzją, który system wybrać.

Jakie są wady tego typu rozwiązań?

  • Jesteś przede wszystkim uzależniony od serwisu, z którego systemu komentarzy korzystasz - nie przechowujesz ich bezpośrednio na swoim serwerze.
  • Gdyby stało się tak, że dostawca mechanizmu komentarzy nagle zrezygnuje z udostępniania tej usługi możesz stracić wszystkie zebrane wpisy. Oczywiście to skrajna sytuacja, która jest dość mało prawdopodobna aczkolwiek nie można jej wykluczyć.
  • Nie masz bezposredniego wplywy na kierunek rozwoju systemu, jesteś niejako skazany na działania dostawcy.

Jakie są zalety?

  • Przede wszystkim bardzo szybka i prosta implementacja. Nie martwisz się o oprogramowanie ponieważ jest rozwijane przez dostawcę usługi.
  • Docierasz ze swoimi treściami do zdecydowanie większej grupy potencjalnych odbiorców co zwłaszcza w przypadku Facebook’a daje całkiem „spore pole rażenia”.
  • Masz zapewnione wysokiej jakości mechanizmy antyspamowe, które są cały czas udoskonalane choć Twoja kontrola nad nimi jest mniej lub bardziej ograniczona.
  • Komentarze zarówno z pluginu Disqus jak i Facebooka są indeksowane przez Google.

Wybór nie jest specjalnie łatwy. My także na Wiedzodajni mieliśmy ciężki orzech do zgryzienia. Pierwotnie miał powstać wewnętrzny system komentarzy niezależny od jakiejkolwiek zewnętrznej platformy jednak po dogłębnej analizie tematu doszliśmy do wniosku, że korzystniejsze dla serwisu będzie wdrożenie pluginu komentarzy Facebook’a lub Disqus’a. Ostatecznie wybór padł na Facebooka o czym zadecydowała duża popularność tego serwisu także w Polsce aczkolwiek decyzja wcale nie była taka oczywista chociażby z tego względu że Disqus ma ciekawsze możliwości konfiguracyjne i może tak naprawdę zdecydowanie więcej, przynajmniej w obecnej chwili. Postawiliśmy na Facebooka tak naprawdę trochę na ślepo, albo ujmę to inaczej, daliśmy się ponieść intuicji, która mówi nam, że ten mechanizm będzie można w przyszłości wykorzystywać na wielu różnych płaszczyznach i że będzie on bardzo elastyczny. Czy to był słuszny krok przekonamy się za kilka miesięcy, a może później. Póki co od dziś na Wiedzodajni ruszyły komentarze do artykułów bazujące na wtyczce Facebook’a. Zapraszam do jej testowania. A może macie własne doświadczenia z wymienionymi wtyczkami?

 

Ocena: 32101 (3.75/5), bazuje na 4 głosach.

 

Udostępnij ten artykuł innym:

 

Podobne artykuły

 
comments powered by Disqus

Hosting

Rejestracja domen

Tworzymy strony WWW

Firma

Platforma hostingowa o12.pl :: PROT Profesjonalne Technologie Sp. z o.o. 2003-2016