Przeszukaj Wiedzodajnię

Przejdź do wyszukiwarki globalnej

Poradniki na Twój Email

Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.

Wpisz Email: 
 

Ostatnie Artykuły

Jak dodać pasek z informacją o ciasteczkach
 
Apptiker - czyli narzędzia dla strony www
 
Mierzymy wydajność strony internetowej
 
Mniej znane funkcje Google
 
Wielkie zmiany w Google
 

Ostatni komentarz

Subskrybuj kanał RSS

Kanał RSS

Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.

U nas jesteś bezpieczny

website security

Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.

Apptiker

Pozycjonowanie: Długi ogon sposobem na większe zarobki

Autor: , Data publikacji , Kategoria: Porady, e-Commerce, Marketing sieciowy;
Pozycjonowanie: Długi ogon sposobem na większe zarobki

Obecnie większość popularnych haseł na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach, zarezerowanych jest dla firm, które sporo inwestują w usługi pozycjonowania. Jak więc może poradzić sobie z pozycjonowaniem początkujący przedsiębiorca? Dobrym sposobem może być tzw. "długi ogon". 

Pozycjonowanie strony jest obecnie bardzo ważnym elementem funkcjonowania w sieci. Wszystko opiera się na prostej zasadzie. Chcemy mieć większą liczbę odwiedzin musimy sprawić aby nasza strona pięła się do góry w wynikach wyszukiwania - przede wszystkim wyszukiwarki Google. Im popularniejsze hasła tym lepiej być wyżej, bo to daje nam potencjalnie spory ruch na stronie. Problem polega jednak na tym, że wyciągnięcie strony dla popularnych fraz jest często niezwykle trudne, czy wręcz niewykonalne. W odpowiedzi na to Chris Anderson w 2004 roku przedstawił koncepcję "długiego ogona", polegającą na tworzeniu haseł mniej popularnych, ale za to w dużej ilości. Dzięki temu dla jednej frazy mamy co prawda mniej wejść, ale jeśli tych fraz będziemy mieli w zasobach całego naszego serwisu dużo, wówczas ilość odwiedzin może znacznie podskoczyć. Na plus za długim ogonem przemawia to, że jest to metoda stosunkowo prosta do wdrożenia i zdecydowanie tańsza. Kolejną korzyścią jest fakt, że nawet jeśli kilka słów/fraz nie wejdzie do czołówki wyników, to i tak serwis ma szansę wybijać się do góry dla innych i w konsekwencji zdobywać ruch przychodzący. Czy wiesz, że mniej popularne hasła mogą odpowiadać nawet za 80% odwiedzin Twojej strony?

Anderson miał rację ze swoją koncepcją. Coraz częściej szukając czegoś np. telewizora mało kto wpisuje samo hasło "telewizor". Zamiast tego są wpisywane hasła typu marka, model, rozdzielczość ekranu i inne niekiedy zaskakujące słowa-klucze. Dowodzi to, że kombinacje w wyszukiwaniu haseł są praktycznie nieograniczone. W wynikach dla mniej popularnych słów/fraz pojawi się mniej pozycjonowanych stron, dlatego też mamy wiekszą szansę przebicia się na wysokie miejsce. Długi ogon sprawdza się przede wszystkim przy sklepach internetowych o większym asortymencie i w naturalny sposób korzystają z niego portale informacyjne i ogłoszeniowe.

Przy tworzeniu haseł należy pamiętać żeby były odpowiednie do prezentowanej zawartości strony. Nic na siłę i zero sztuczności. Czasy kiedy takie działania przechodziły i odnosiły pozytywny skutek już dawno odeszły w zapomnienie. Dobrą metodą jest po prostu sprawdzanie jakie hasła dotyczące naszego serwisu mają małą popularność i spróbować stworzyć podstrony gdzie skupimy się na opisie naszej dzialności pod kątem takich, nie specjalnie popularnych frazy. Pamietajmy jednak aby prezentowane treści były wartościowe ponieważ czytać je będą nie tylko boty wyszukiwarki, ale realni użytkownicy sieci (nasi potencjalni Klienci), którzy jeśli zauważą bylejakość tekstu tworzonego na siłę, szybko opuszczą nasz serwis. Jeśli nie mamy czasu na pisanie warto rozważyć zlecenie przygotowania treści dobremu copywriterowi.

W pełni długi ogon możemy wykorzystać, wówczas gdy nasza strona ma wiele podstron. Nie przyniesie to dobrych wyników na stronie wizytówce (kilka podstron) jeśli upychamy na niej sztucznie masę fraz licząc na rozbudzenie długiego ogona. To nic nie da, a może jedynie zaszkodzić zawartości merytorycznej publikowanych treści.

Długi ogon staje się co raz popularniejszy. Metoda ma realnie duży potencjał i przy obecnym nasyceniu wyszukiwarek stronami pozycjonowanymi dla popularnych fraz jest rewelacyjną alternatywą dającą szansę mniej zasobnym serwisom na pozyskanie nowych odwiedzin na stronie, Klientów, większych zysków z dzialności w sieci itd...

 

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

 

Udostępnij ten artykuł innym:

 

Podobne artykuły

 
comments powered by Disqus

Hosting

Rejestracja domen

Tworzymy strony WWW

Firma

Platforma hostingowa o12.pl . 2003-2018