Przeszukaj Wiedzodajnię

Przejdź do wyszukiwarki globalnej

Poradniki na Twój Email

Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.

Wpisz Email: 
 

Ostatnie Artykuły

Jak dodać pasek z informacją o ciasteczkach
 
Apptiker - czyli narzędzia dla strony www
 
Mierzymy wydajność strony internetowej
 
Mniej znane funkcje Google
 
Wielkie zmiany w Google
 

Ostatni komentarz

Subskrybuj kanał RSS

Kanał RSS

Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.

U nas jesteś bezpieczny

website security

Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.

Apptiker

Pierwsze kroki z WordPress’em - Zarządzanie użytkownikami

Autor: , Data publikacji , Kategoria: Budowa stron, Porady;
Pierwsze kroki z WordPress’em - Zarządzanie użytkownikami

Wszystkie strony stworzone w WordPressie muszą mieć przynajmniej jednego użytkownika, który jest niezmiennie właścicielem strony. Jego konto jest tworzone w trakcie instalacji WordPressa (domyślnie admin, jakkolwiek można utworzyć konto o dowolnej nazwie) i posiada pełny zestaw uprawnień.

Przy okazji tworzenia konta należy zadbać o bezpieczne hasło dla tego użytkownika. Niestandardowa nazwa użytkwnika oraz silne hasło w znaczym stopniu przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa strony.

W celu zapewnienia właścicielowi strony kontroli nad aktywnością użytkowników, którzy, czy jako twórcy treści czy jako ich czytelnicy, maja do niej dostęp WordPress korzysta z systemu tzw. ról użytkowników.

Role użytkowników w WordPressie mają dwa główne cele:

  • pozwalaja ustalić tożsamość użytkownika tworzącego treści na stronie
  • umożliwiają nadać odpowiednie zestawy uprawnień dla użytkowników

WordPress udostępnia pięć pre-definiowanych ról użytkowników, każda z własnym zestawem uprawnień. Poniżej ich lista wraz z krótkim opisem uprawnień:

  • Administrator  (ang. Administrator) - pełen zestaw uprawnień do zarządzania stroną
  • Redaktor (ang. Editor) - możliwość publikowania, edycji, kasowania wszystkich wpisów i stron, moderacji komentarzy, zarządzania kategoriami, tagami i linkami, ładowanie plików
  • Autor (ang. Author) - możliwość publikowania, edycji, kasowania tylko swoich wpisów oraz ładowanie plików
  • Współpracownik (ang. Contributor) - możliwość edycji swoich wpisów, bez prawa do publikowania; po zatwierdzeniu wpisu przez administratora współtwórca traci prawo edycji swoich wpisów
  • Subskrybent (ang. Subscriber) - możliwość komentowania wpisów

Zarządzanie użytkownikami i ich rolami

Informacja o aktywnych kontach użytkownków oraz funkcje do zarządzania ich kontami i uprawnieniami są dostępne w panelu administracyjnym w zakładce Użytkownicy. Na wyświetlanym ekranie dostępna jest informacja zbiorcza o wszystkich użytkownikach oraz ich wykaz zawierający m. in takie informacje jak nazwa użytkownika, jego adres e-mail, rola oraz ilość dodanych wpisów na stronie. 

 

 

Szczegółowe informacje o koncie danego użytkownika są dostępne po najechaniu kursorem myszy na  jego nazwę i wyborze opcji Edytuj. Usunięcie użytkownika następuje po wybraniu opcji Usuń.

Dodawanie i edycja kont użytkowników

Opcja Edytuj umożliwia m.in. zmianę takich danych jak: informacje o użytkowniku, ustawienia profilu, rola oraz hasło.
Dodanie nowego użytkownika odbywa się poprzez wybór opcji Dodaj nowego widocznej w zakładce Użytkownicy lub na górze ekranu z listą użytkowników. Utworzenie nowego użytkownika wymaga uzupełnienia przynajmniej wszystkich pól wymagalnych, tj. nazwy użytkownika, jego adresu e-mail, hasła oraz roli.

 

 1   2    następna strona

 

Ocena: 32101 (3.67/5), bazuje na 3 głosach.

 

Udostępnij ten artykuł innym:

 

Podobne artykuły

 
comments powered by Disqus

Hosting

Rejestracja domen

Tworzymy strony WWW

Firma

Platforma hostingowa o12.pl . 2003-2018