Przeszukaj Wiedzodajnię

Przejdź do wyszukiwarki globalnej

Poradniki na Twój Email

Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.

Wpisz Email: 
 

Ostatnie Artykuły

Jak dodać pasek z informacją o ciasteczkach
 
Apptiker - czyli narzędzia dla strony www
 
Mierzymy wydajność strony internetowej
 
Mniej znane funkcje Google
 
Wielkie zmiany w Google
 

Ostatni komentarz

Reklama

Subskrybuj kanał RSS

Kanał RSS

Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.

U nas jesteś bezpieczny

website security

Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.

Apptiker

Mierzymy wydajność strony internetowej

Autor: , Data publikacji , Kategoria: Pozycjonowanie i optymalizacja, Budowa stron;
Mierzymy wydajność strony internetowej

Każdy właściciel strony internetowej bez względu na to jaka by ona nie była i jakie cele realizuje powinien dbać o jej wydajność. 
Co oznacza wydajność dla statystycznego odwiedzającego naszą stronę internetową? Przede wszystkim to jak szybko załaduje się w jego przeglądarce czyli jak szybko będzie mógł skonsumować jej treści.
Dziś wiele rzeczy, z którymi na codzień mamy styczność pędzi w zastraszającym tempie. Odnosi się to także, a może przede wszystkim do aktywności w sieci, dlatego od stron internetowych użytkownicy oczekują wygody oraz przekazu, który zaspokoi ich potrzeby i najlepiej jeśli to wszystko odbywa się w ekspresowym tempie. Odpowiednie tempo ma znaczący wpływ na konwersję czyli na to ile osób zarejestruje się na naszej stronie, ile osób zapisze się na newsletter, ile osób pobierze plik, na którego pobraniu nam zależy, dokona zakupów w sklepie itd.
Powstało wiele badań na temat wpływu prędkości ładowania się stron na konwersję i zadowolenie użytkowników. M.in. Ken Alstad twórca oprogramowania i badacz wydajności stron www jakiś czas temu opublikował dane, z których wynikało, że spadek prędkości ładowania się strony jednego z badanych sklepów internetowy z jednej sekundy do czterech w sposób drastyczny obniżył współczynnik konwersji. W teście w którym wzięły udział dwie grupy, a który polegał na obniżeniu wydajności strony o 500 ms (dla jednej) i 1000 ms (dla drugiej grupy) okazało się, że współczynnik konwersji maleje o 3,5% z każdą kolejną sekundą. Podobne wyniki odnotował badając inny sklep, gdzie skrócenie czasu ładowania się strony o połowę poskutkowało 9% wzrostem konwersji, a sprzedaż w sklepie wzrosła aż o 13%.

Niby z pozoru niewiele bo czym są dwie sekundy, sekunda, lub pół, a jednak jak się okazuje ma to bardzo wyraźne konsekwencje dla właścicieli stron. Pozostaje jednak pytanie jak analizować te dane, jak badać pod tym kątem własną witrynę, przecież nie będziemy siedzieć z zegarkiem w ręku smile Oczywiście, że nie. 

Możemy skorzystać z takich narzędzi jak konsole dla administratorów, które możemy zainstalować w większości popularnych przeglądarek internetowych. Szybko dostaniemy konkretne dane jednak ich czytelność w tym analiza może być dla niedoświadczonych osób pewnym utrudnieniem.

Innym sposobem jest skorzystanie z narzędzi Google, a mam tu na myśli PageSpeed Insights https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Bardzo użyteczne narzędzie jednocześnie analizujące wiele danych związanych z wydajnością i serwujące nam szereg sugestii na temat jej poprawy. Bezwzględnie warto z tego narzędzia korzystać i starać się wdrażać na tyle na ile to możliwe zgłaszane sugestie. Nie zawsze jest to łatwe i niekiedy może wymagać wsparcia kogoś z odpowiednim doświadczeniem, ale warto zwłaszcza jeśli prowadzimy stronę o charakterze komercyjnym.

Jest jeszcze trzecia metoda, która w połączeniu z drugą pozwala wypracować optymalny sposób funkcjonowania strony pod kątem jej wydajności.

Możemy w tym celu wykorzystać dane statystyk Google Analytics związane z szybkością strony lub narzędzia RUM (Real User Monitoring).
Obie te drogi pozwalają na gromadzenie danych na temat wydajności bazując na aktywności realnych użytkowników odwiedzających nasze strony, co jest najbardziej miarodajnym sposobem bieżącej kontroli tego parametru. Dzięki temu możemy wychwycić w łatwy sposób jaki wpływ na wydajność strony miało określone zdarzenie (np. zmiana strony na nową, optymalizacja jej kodu itp…).

Dane z Google Analytics

I nieco bardziej przyjazne użytkownikowi dane z aplikacji Real User Monitoring

 

Korzystajcie z tych narzędzi i analizujcie wydajność stron które prowadzicie. To się opłaci i dotknie wielu obszarów funkcjonowania strony w tym także obszaru SEO, gdzie wydajność także ma znaczenie.

 

Ocena: 54321 (5.00/5), bazuje na 1 głosie.

 

Udostępnij ten artykuł innym:

 

Podobne artykuły

 
comments powered by Disqus

Hosting

Rejestracja domen

Tworzymy strony WWW

Dbamy o bezpieczeństwo

Firma

Platforma hostingowa o12.pl :: PROT Profesjonalne Technologie Sp. z o.o. 2003-2016