Przeszukaj Wiedzodajnię

Przejdź do wyszukiwarki globalnej

Poradniki na Twój Email

Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.

Wpisz Email: 
 

Ostatnie Artykuły

Jak dodać pasek z informacją o ciasteczkach
 
Apptiker - czyli narzędzia dla strony www
 
Mierzymy wydajność strony internetowej
 
Mniej znane funkcje Google
 
Wielkie zmiany w Google
 

Ostatni komentarz

Subskrybuj kanał RSS

Kanał RSS

Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.

U nas jesteś bezpieczny

website security

Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.

Apptiker

Kiedy warto przebudować stronę internetową?

Autor: , Data publikacji , Kategoria: Budowa stron, Porady;
Kiedy warto przebudować stronę internetową?

Trendy, którym podlejgają witryny internetowe ciągle ewoluują. Strona internetowa zaprojketowana nowocześnie klika lat temu, dzisiaj może okazać się nieatrakcyjna wizualnie lub niefukcjonalna, a nawet sprawiać wrażenie zaniedbanej. Atrakcyjność i nowoczesny wygląd strony www, która często jest pierwszym źródłem kontaktu klienta z firmą, znacząco wpływają na wizerunek firmy.

Każda strona www ma także cel, dla którego została stworzona. Cel może być tak prosty jak dostarczenie informacji na temat produków czy usług firmy lub bardziej złożony, jak na przykład zwiększanie sprzedaży. Warto więc co jakiś czas zastanowić się czy nie nadszedł czas, aby poddać ją liftingowi lub całkowicie przeprojektować.

Kiedy zatem należy przebudować stronę internetową? Przesłankami do przebudowy firmowej strony www jest niespełnienie przez nią  standardów internetowych lub oczekiwań biznesowych.

Oto klika z nich:

  • Strona jest stara

To oczywiście pierwszy wskaźnik sygnalizujący, że witryna może wymagać uaktualnienia lub bardziej grunownej przebudowy. W przypadku gdy strona została stworzona dawno temu i od tego czasu nie była aktualizowana ani modyfikowana zachodzi duże prawdopodobieństwo, że zarówno informacje jak i obrazy na niej zawarte są nieaktualne i strona nie spełnia już swoich założeń biznesowych.

  • Strona ma kiepski design

Niewłaściwie zaprojektowana strona internetowa nie przyciąga swym wyglądem lub jest trudna w nawigacji. Dobrze zaplanowana wityrna prezentująca przejrzystą i logiczną treść oraz przyjemną dla oka grafikę wpływa na pozytywny odbiór przez odwiedzających i korzystnie wpływa na wizerunek firmy. Co jakiś czas należy zweryfikować więc czy wygląd Twojej strony odpowiada aktualnie obowiązującym trendom. Strona je uwzględniająca jest bardziej atrakcyjna dla odwiedzających, a firma jest potrzegana jako nowoczesna i nadążająca za obowiązującymi standardami na rynku.

  • Strona jest przestarzała technologicznie

Szybko rozwijające się technologie internetowe powodują, że równie szybko zmieniają się obowiązujące standardy technologiczne. 
W pewnym okresie bardzo poularne było wykorzystywanie technologii Flash i wiele stron bazowało na niej. Wraz ze wzrostem świadomości o zasadach działania wyszukiwarek internetowych wielu użytkowników zorienetowało się, że strona wykonana całkowicie we Flashu nie była dobrym rozwiązaniem. Strony w tej technologii dość długo się ładują, a odwiedzający je często nie są na tyle cierpliwi, by czekać do ich pełnego załadownia. Z biegiem czasu zmieniają się również standardy postrzegania dobrych projektów. Krzykliwa grafika, animowane gif-y, muzyka na stronie itp. dzisiaj są uważane za kiepski pomysł. Dostępne technoloegie umożliwiają szybsze ładowanie strony, zapewniają większe bezpieczeństwo oraz eliminują występowanie wielu błędów, które pojawiały się na starszych stronach. Jest to kolejny powód aby co jakiś czas analizować technologie wykorzystywane do budowy strony i rozważyć ich wykorzystanie.

  • Twoja firma się rozrosła

Potrzeby firm rozpoczynających działaność są w kategoriach stron www inne niż firm, które osiągnęły już pewną pozycję na rynku. Jeśli zatem Twoja firma się rozrosła powinieneś ponownie ocenić jej stronę internetową i upewnić się, że zawiera aktualne treści oraz odpowiada jej potrzebom. Możesz chcieć publikować na stronie firmowe wydarzenia czy akutalności, wejść w interakcję z odwiedzającymi stronę poprzez portale społecznościowe, poprawić jej ranking w wyszukiwarkach internetowych, itp. Wszystkie te potrzeby wiążą się z weryfikacją funkcjonalności strony i jej ewentualną przebudową.

  • Wysoki współczynnik odrzuceń (twz. Bounce Rate)

Cytując za Google Analytics: Współczynnik odrzuceń jest to procent odwiedzin tylko jednej strony lub odwiedzin, podczas których osoba opuściła witrynę po uruchomieniu strony wejściowej (doeclowej). Ten współczynnik odzwierciedla jakość odwiedzin – wysoka wartość zazwyczaj oznacza, że strony wejściowe witryny nie są przez użytkowników uważane za przydatne, interesujące czy wręcz wiarygodne.
Jeśli posiadasz dostęp do analityki Twojej strony i zauważysz, wysoki wspólczynnik odrzuceń, może to być wskazówką, że witryna powinna być ponownie poddana ocenie i być może zmodernizowana. Należy się zastanowić dlaczego odwiedzający twoją witrynę szybko ją opuszczają. Czy nie znajdują na niej tego czego szukają czy może strona ładuje się za długo, a może jest zbyt trudna i nieintuicyjna w nawigacji?

To tylko kilka przesłanek, które powinny Ci pomóc podjąć decyzję o potrzebie modyfikacji lub przebudowy strony internetowej. Należy pamiętać jednak, że każdą grunowną przebudowę należy starannie  przemyśleć i zaplanować. Trzeba również być świadomym, że jak większość dużych zmian, na początku nowa strona może spotkać się z negatywnymi reakcjami odbiorców, którzy zdążyli się już przyzwyczaić do starszych rozwiązań. Jeśli jednak nowa witryna będzie naprawdę dobra, w efekcie zostanie to docenione i przyniesie oczekiwane rezulaty.

 

Ocena: 54321 (5.00/5), bazuje na 1 głosie.

 

Udostępnij ten artykuł innym:

 

Podobne artykuły

 
comments powered by Disqus

Hosting

Rejestracja domen

Tworzymy strony WWW

Firma

Platforma hostingowa o12.pl . 2003-2018