Przeszukaj Wiedzodajnię

Przejdź do wyszukiwarki globalnej

Poradniki na Twój Email

Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.

Wpisz Email: 
 

Ostatnie Artykuły

Jak dodać pasek z informacją o ciasteczkach
 
Apptiker - czyli narzędzia dla strony www
 
Mierzymy wydajność strony internetowej
 
Mniej znane funkcje Google
 
Wielkie zmiany w Google
 

Ostatni komentarz

Subskrybuj kanał RSS

Kanał RSS

Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.

U nas jesteś bezpieczny

website security

Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.

Apptiker

Jak wykorzystać rich snippets

Autor: , Data publikacji , Kategoria: Porady;

Aby Google potrafiło wyświetlić fragmenty sformatowane należy odpowiednio oznaczyć na stronie treści, które mają być do nich "wciągnięte". Dodawanie rozszerzonych opisów nie jest skomplikowane i może być wykonane przez osoby z podstawową znajomością języka HTML. Wymaga ono jedynie użycia kilku opisowych tagów HTML dla fragmentów, które mają być wyświetlane w postaci snippetów. Mogą być one tworzone w jednym z trzech rozpoznawalnych formatów: mikrodanych, mikroformantów lub RDF-a.

Fragmenty kodu do implementacji znaczników rozszerzonych można uzyskać w serwisie schema.org, który definiuje pełną listę typów obiektów rozpoznawalnych przez wyszukiwarki Google, Bing i Yahoo!. Pomocne są również googlowskie strony Narzędzi dla webmasterów dostarczające narzędzi do tworzenia znaczników w poszczególnych formatach.

Użytkownicy popularnych CMS-ów (np. WordPress, Joomla czy Magento) mogą skorzystać z dostępnych wtyczek ułatwiających dodawanie rich snippetów.

Wdrożone snippety można przetestować pod kątem ich poprawności poprzez Rich Snippets Testing Tool udostępnianego przez Google. Tak szybko jak wyszukiwarki zauważą nowe znaczniki na stronie, fragmenty sformatowane będą automatycznie wyświetlanie w wynikach wyszukiwania. Proces powiadamiania Google o zmianach w znacznikach na stronie można przyspieszyć wypełniając na jego stronach formularz zgłoszenia wykonania snippetów.

 

Poniżej zestaw krótkich materiałów wideo autorstwa Google wprowadzających do tematyki rich snippets:

 

 

 

Zastosowanie fragmentów rozszerzonych nie tylko doskonale przyciąga uwagę do strony w wynikach wyszukiwania, ale również dostarcza w przejrzystej formie informacji o tym, co jest na stronie i pomagają zdecydować czy jej zawartość jest przydatna. Generuje to bardziej wartościowy ruch na stronę, zwiększając równocześnie o 20-30% współczynnik CTR.

Rozszerzone snippety wyświetlane są w wynikach wyszukiwania dla polskich stron internetowych od kwietnia 2010 r., jednakże wykorzystywane są przez stosunkowo niewielką ilość serwisów. Warto zatem, udostępniając odpowiednie dane wyszukiwarkom, wykorzystać je i uzyskać pewną przewagę nad konkurencją.

poprzednia strona    1   2 

 

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

 

Udostępnij ten artykuł innym:

 

Podobne artykuły

 
comments powered by Disqus

Hosting

Rejestracja domen

Tworzymy strony WWW

Firma

Platforma hostingowa o12.pl . 2003-2020