Przeszukaj Wiedzodajnię

Przejdź do wyszukiwarki globalnej

Poradniki na Twój Email

Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.

Wpisz Email: 
 

Ostatnie Artykuły

Jak dodać pasek z informacją o ciasteczkach
 
Apptiker - czyli narzędzia dla strony www
 
Mierzymy wydajność strony internetowej
 
Mniej znane funkcje Google
 
Wielkie zmiany w Google
 

Ostatni komentarz

Reklama

Subskrybuj kanał RSS

Kanał RSS

Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.

U nas jesteś bezpieczny

website security

Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.

Apptiker

Jak wykorzystać rich snippets

Autor: , Data publikacji , Kategoria: Porady;
Jak wykorzystać rich snippets

Jeśli treści na twojej stronie bazują na „zwykłym” tekście, to wyszukiwarki nie potrafią odpowiednio go interpretować. Mogą jedynie dopasowywać go do zapytań wpisywanych w wyszukiwarce i wyświetlać w jakim kontekście frazy wpisane do wyszukiwarki są osadzone w witrynie.

Wzbogacenie kodu strony o odpowiednie elementy, tzw. mikrodane, czyli oznaczone za pomocą odpowiednich etykiet treści służące do opisania konkretnych typów informacji (np. opinii czy informacji o wydarzeniach) umożliwia wyszukiwarkom lepiej „rozumieć” te treści i przedstawić je w bardziej czytelnej i atrakcyjnej dla człowieka formie.

Wyniki wyszukiwania wzbogacone o dodatkowe, skategoryzowane opisy nazywamy tzw. rich snippetami, nazywanymi przez polski oddział Google fragmentami sformatowanymi lub opisami rozszerzonymi.

Fragmenty sformatowane wyświetlają fragmenty istotnych informacji w dolnej części wyników wyszukiwania. Mogą one dostarczyć różnego rodzaju informacji od opinii, przedziałów cen produktów lub usług, zdjęć czy materiałów wideo dotyczących czy profili autorów stron. Wyodrębnienie takich informacji na stronie zwiększa widoczność strony w wynikach wyszukiwania i przyciąga większy ruch na stronę, co przyczynia się do poprawienia tzw. współczynnika klikalności CTR (Click Through Rate). Dzieje się tak z kilku powodów. Rich snippety pomagają przerywać niekończące się linie tekstu w wynikach wyszukiwania, wyróżniając go na tle pozostałych.

Estetyczne, przyciągające uwagę fragmenty sformatowane zawierające ilustrację przyciągają również większą uwagę internautów i pomagają im podjąć decyzję o wybraniu w wynikach wyszukiwania danej strony.

 

Poniżej kilka przykładowych wyników wyszukiwania zawierających rich snippety:

Wyniki wyszukiwania z rich snippets

 

Rich snippety zostały wprowadzone przeez Google w 2009 r., a ich standard ustalono w ramach współpracy pomiędzy firmami Google, Microsoft i Yahoo! w ramach projektu schema.org.

Schema.org to witryna internetowa dokumentująca schematy znaczników wspierane przez współpracujące ze sobą wyszukiwarki. Dzięki wprowadzonemu przez najważniejsze przeglądarki (Google, Yahoo!, Bing) standardowi webmasterzy mogą korzystać z uniwersalnych znaczników.

W zależności od charakteru treści na stronie oraz wprowadzonego zapytania fragmenty rozszerzone mogą pojawiać się w różnych kontekstach. Najpopularniejsze wyszukiwarki obsługują opisy rozszerzone dla następujących typów zawartości:

  • recenzje                                             
  • ludzie
  • produkty
  • firmy i organizacje
  • przepisy
  • wydarzenia
  • muzyka
  • video

 1   2    następna strona

 

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

 

Udostępnij ten artykuł innym:

 

Podobne artykuły

 
comments powered by Disqus

Hosting

Rejestracja domen

Tworzymy strony WWW

Firma

Platforma hostingowa o12.pl :: PROT Profesjonalne Technologie Sp. z o.o. 2003-2016