Przeszukaj Wiedzodajnię

Przejdź do wyszukiwarki globalnej

Poradniki na Twój Email

Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.

Wpisz Email: 
 

Ostatnie Artykuły

Jak dodać pasek z informacją o ciasteczkach
 
Apptiker - czyli narzędzia dla strony www
 
Mierzymy wydajność strony internetowej
 
Mniej znane funkcje Google
 
Wielkie zmiany w Google
 

Ostatni komentarz

Subskrybuj kanał RSS

Kanał RSS

Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.

U nas jesteś bezpieczny

website security

Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.

Apptiker

Jak reklamować produkty w Google

Autor: , Data publikacji , Kategoria: Porady, e-Commerce, Marketing sieciowy;
Jak reklamować produkty w Google

Od listopada gościmy w Polsce Product Listing Ads. Jest to nowy format reklam w Google kierowany do reklamodawców związanych z branżą e-commerce.

O co dokładnie chodzi w PLA? W wynikach wyszukiwania Google doskonale znane są nam wszystkim boksy reklamowe. PLA to także taki boks tyle, że prezentujący konkretny produkt w danym sklepie internetowym z takimi informacjami jak jego nazwa, zdjęcie, cena i adres sklepu.

GMC

Z pewnością zastanawiacie się co zrobić aby produkty z waszych sklepów internetowych mogły być w ten sposób prezentowane w wynikach wyszukiwania. Nie jest to spacjalnie trudne. Postaram się w tym krotkim artykule rzucić nieco światła na ten temat. Przede wszystkim konieczne jest założenie konta w Centrum Sprzedawcy Google (Google Merchant Center: http://www.google.pl/merchants) i połączenie go z kontem Google AdWords.

Tworząc konto w Centrum Sprzedawcy musimy podać dane związane z naszą działalnością, czyli to co najważniejsze: nazwę naszego sklepu, jego adres www, adres realnej lokalizacji (siedziby) oraz inne dane kontaktowe takie jak email, telefon...

Gdy już mamy zarejestrowany nasz sklep możemy przystąpić do emisji reklam produktów. Aby to się jednak stało musimy przygotować pliki w specjalnym formacie na temat produktów jakie oferuje nasz sklep. Wszystko co jest nam potrzebne na ten temat znajdziemy w dziale pomocy Google: https://support.google.com/merchants/answer/188494?hl=pl
To na co warto zwrócić uwagę to to, że dane jakie będziemy importować do Google muszą być zawsze aktualne i odzwierciedlać realny stan magazynowy produktów.

Nie wszystkie atrybuty opisujące dany produkt są wymagane, co jest także uzależnione od branży czy od kraju w jakim sklep działa. W każdym razie warto generować pliki z maksymalną ilością podanych atrybutów tak aby Google otrzymało możliwie najwięcej informacji o produktach. Im lepiej będzie to przeprowadzone tym większe szanse na częste pojawianie się produktów w wyszukiwarce.

Plik z danymi możemy przygotować "ręcznie" w arkuszu kalkulacyjnym i również "ręcznie" go przesłać, jednak o wiele wygodniej będzie przygotować specjalną integrację naszego sklepu z PLA, co pozwoli na automatyczną aktualizację danych o produktach w systemie Google. Jeśli nie wiemy jak to zrobić najlepiej porozmawiać o tym z webmasterem opiekującym się naszym sklepem.

Jeśli mamy już przygotowaną integrację (ręczną czy automatyczną) i zaimportowaliśmy dane o naszych produktach, możemy przystąpić do kolejnego kroku czyli do połączenia naszego konta sprzedawcy z kontem kampanii reklamowych Google Adwords. W tym celu po zalogowaniu się na Adwords'a musimy utworzyć specjalną kampanię reklamową wybierając w jej ustawieniach opcję "Reklamy z listy produktów". Dzięki temu pojawi się opcja umożliwiająca nam pobranie do kampanii reklamowej określonego zbioru danych na temat naszych produktów z konta GMC (Google Merchant Center).

Ten typ reklamy różni się od dotychczas znanych tym, że nie mamy opcji wyboru słów kluczowych, a jedynie "Miejsce docelowe produktu".

Stawki ustalamy w podobny sposób jak w pozostałych typach kampanii (testujemy najpierw zwrot z inwestycji i dobieramy odpowiednie stawki). Jednak sam system rozliczeń jest niezależny, a i sposób szeregowania wyników jest nieco inny. Przypomnijmy sobie, że standardowe reklamy wyświetlają się w jednej kolumnie. Te reklamy które mają wyższe stawki za kliknięcie są wyżej w wynikach. W przypadku produktów mamy kilka rzędów i kilka kolumn co widac na wyżej zaprezentowanym ekranie, a wyniki rozkładają się od lewej do prawej i oczywiście jeśli stawka jest niższa od konkurencji, to produkt nie mieszcząc się w pierwszym wierszu wpada do kolejnego itd...

To dopiero pierwsze dni funkcjonowania tej usługi w naszym kraju, ale widać, że już coraz więcej sklepów zaczyna korzystać z tej formy reklamy i z pewnością popularność GMC będzie rosła.

 

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

 

Udostępnij ten artykuł innym:

 

Podobne artykuły

 
comments powered by Disqus

Hosting

Rejestracja domen

Tworzymy strony WWW

Firma

Platforma hostingowa o12.pl . 2003-2018