Przeszukaj Wiedzodajnię

Przejdź do wyszukiwarki globalnej

Poradniki na Twój Email

Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.

Wpisz Email: 
 

Ostatnie Artykuły

Jak dodać pasek z informacją o ciasteczkach
 
Apptiker - czyli narzędzia dla strony www
 
Mierzymy wydajność strony internetowej
 
Mniej znane funkcje Google
 
Wielkie zmiany w Google
 

Ostatni komentarz

Subskrybuj kanał RSS

Kanał RSS

Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.

U nas jesteś bezpieczny

website security

Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.

Apptiker

Hosting Reseller - Co powinieneś wiedzieć

Autor: , Data publikacji , Kategoria: Porady, Hosting;
Hosting Reseller - Co powinieneś wiedzieć

Zjawisko hosting reseller ma miejsce wówczas gdy dana osoba wykorzystuje przestrzeń przydzielonego miejsca na dysku serwera oraz pasmo otrzymane od swojego operatora hostingowego do organizacji stron www swoich Klientów.

Bycie dostawcą hostingu i korzystanie z kont typu reseller może być bardzo dochodowym przedsięwzięciem pod warunkiem, że będzie to działalność prowadzona w sposób świadomy. Jako sprzedawca usług hostingowych musisz umieć opowiadać otwarcie i fachowo na temat zagadnień webhostingu. Pamiętaj, że będziesz także odpowiadał za marketing swojego przedsięwzięcia i własnych usług hostingowych. Nie mogą Ci być obce zagadnienia związane z bezpieczeństwem, przede wszystkim dotyczące instalowanych skryptów przez Twoich Klientów tak abyś mógł ich uświadamiać i pomagać w razie trudności. Po Twojej stronie leży support ponieważ to Twoi Klienci, więc do Ciebie będą się zwracać z pytaniami i Ciebie będą prosili o wsparcie. Musisz dobrze znać narzędzia jakimi dysponuje Twoje konto resellerskie i narzędzia z jakich Twoi Klienci mogą/będą korzystać.

Jeśli to o czym napisałem powyżej Cię nie odstrasza. Przeczytaj ten krótki poradnik zanim zaczniesz.

Potrzeba wiedzy

Jednym z ważniejszych elementów bycia dostawcą usługi hostingowej bazując na koncie typu reseller, to umiejętność komunikacji i odpowiedni zasób wiedzy. Musisz umieć w przystępny sposób wyjaśnić swoim Klientom zalety oferowanych przez siebie usług hostingowych, tak aby właściciele różnych firm o różnym doświadczeniu byli w stanie zrozumieć Twoją ofertę i to co dzięki niej zyskują. W rozmowach warto zwrócić na kilka elementów uwagę, m.in. na to, że:

  • Zamawiając domenę w firmie hostingowej Klient zachowuje prawo jej własności
  • Domena utrzymywana na hostingu może być domeną kupioną w dowolnej innej firmie (np. jeśli Klient już taką posiada)
  • Powinieneś umieć wyjaśnić, że transfer danych na koncie hostingowym to całkowity przepływ danych z i od serwera w określonym czasie.
  • Że miejsce na dysku to przestrzeń w ramach której Klient może przechowywać pliki dla swoich stron www i poczty elektronicznej
  • Powinieneś zwrócić uwagę na zagadnienie dotyczące znaczenia wykonywania własnych kopii zapasowych plików niezależnie od regularnych kopii wykonywanych przez operatora
  • Powinieneś umieć zaprezentować własne usługi hostingowe, wytłumaczyć który plan dla Klienta będzie odpowiedni oraz co powinien zrobić jeśli zechce zmienić plan, gdy taka potrzeba się pojawi.

Staraj się śledzić branżowe portale i wiadomości ze świata webhostingu w tym także informacje publikowane przez Twojego operatora. Poszerzaj swoją wiedzę, a z pewnością zostanie to docenione przez Twoich Klientów.

Dla kogo

Na pewno świadcząc usługi hostingowe nie możesz obyć się bez własnej strony WWW. Na początku dobrze by było gdyby udało Ci się znaleźć niszę dzięki czemu zawęzisz target do konkretnego grona odbiorców i będziesz mógł zaplanować i opracować swój marketing w taki sposób aby trafiać dokładnie w potrzeby danej grupy, co zwiększa szanse na pozyskanie pierwszych Klientów. Będziesz dla nich atrakcyjniejszy niż inni. Gdy biznes będzie Ci się rozwijał stopniowo możesz poszerzać obszar swojego działania o kolejne nisze.

Wybór operatora

Wybór dobrego operatora czyli w tym wypadku dostawcy kont hostingowych typu reseller, z których będziesz korzystał, to bardzo istotny czynnik. Od tego w dużej części będzie zależał zakres Twoich usług, ich możliwości oraz jakość. Istnieją trzy podstawowe elementy na jakie powinieneś zwrócić uwagę wybierając operatora, co zwiększy Twoje szanse na osiągnięcie obranego celu w branży resellerskiej.

Technologia - To bardzo szeroki temat, ale także bardzo ważny. Technologie jakie dana firma hostingowa wykorzystuje mogą bardzo się różnić i mogą mieć inne znaczenie w różnych miejscach świata. Technologia obejmuje m.in. wykorzystywane przez operatora systemy operacyjne na serwerach (zazwyczaj UNIX / Linux, Windows lub FreeBSD), języki programowania, systemy zarządzania, wykorzystywany sprzęt (serwery), łącza itd… Jeśli swoje usługi hostingowe chcesz kierować do odbiorcy o specyficznych wymaganiach powinieneś to uwzględnić przy wyborze operatora sprawdzając czy technologie jakie wykorzystuje będą w stanie zaspokoić Twoje potrzeby i potrzeby Twoich Klientów.

Koszt - choć ceny nie muszą być najbardziej istotnym czynnikiem jeśli chodzi o wybór najlepszego dostawcy konta resellerskiego, to wciąż jest to element ważny, zwłaszcza dla sprzedawców, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę w branży. Można wymienić trzy aspekty planów hostingowych, na które warto zwrócić uwagę. Pierwszy to przede wszystkim roczne lub miesięczne opłaty abonamentowe za konto reseller. Drugim elementem są koszty związane z opłatami za domeny choć tu jeśli sam będziesz je sprzedawał, to nie masz się co specjalnie tym tematem przejmować. Na końcu warto zwrócić uwagę na ewentualne koszty związane np. z instalacją konta typu reseller. Są dostawcy, którzy nie pobierają za to opłat, a są i tacy gdzie koszty wahają się od kilkudziesięciu złotych nawet do kilku tysięcy. Jest to opłata jednorazowa.

Funkcjonalność - Ważne aby zdawać sobie sprawę z tego jakie funkcjonalności na kontach hostingowych zyskujemy korzystając z  kont resellerskich danego operatora. Warto na pewno zwrócić uwagę na ilość baz MySQL jaką można utworzyć w ramach usługi. Jaki panel zarządzania (jeśli jest) mamy do swojej dyspozycji w tym także nasi Klienci i jakie daje on możliwości pracy nam jako osobie zarządzającej usługami oraz naszym Klientom jako użytkownikom końcowym. W końcu jaką przestrzeń na dysku mamy do dyspozycji oraz jaki poziom wykorzystania pasma (transfer danych w miesiącu). Dzięki temu będziesz miał orientację jak dużo danych i kont klienckich możesz na takiej usłudze z powodzeniem prowadzić co z kolei pozwoli Ci na przeprowadzenie kalkulacji, określenie cen i limitów dotyczących oferowanych przez siebie planów hostingowych.

Wsparcie - Jak w przypadku każdej inwestycji technologicznej temat wsparcia jest bardzo istotny ponieważ gwarantuje, że wszelkie procesy będą przebiegały sprawnie i bez większych problemów. Większość firm hostingowych oferuje wiele możliwości wsparcia, w tym pomocy technicznej, wsparcia e-mail, bazy wiedzy lub sekcji FAQ oraz, co chyba najważniejsze dla wielu potencjalnych klientów, sieci forów i blogów, które pozwalają i pomagają Klientom wspólnie rozwiązywać problemy.

Narzędzia i usługi

Istnieje również wiele narzędzi oferowanych przez operatorów lub innych dostawców, które mogą sprawić, że Twój biznes będzie prostszy i bardziej efektywny.

Jedną z takich podstawowych usług bez wątpienia jest poczta email, która jest oferowana praktycznie przez wszystkich operatorów. Są dostawcy gdzie masz na tym polu ograniczenia np. jedno konto email w domenie, a kolejne za dopłatą, a są i tacy, którzy ilości skrzynek pocztowych nie limitują. Może to też zależeć od planu konta reseller jaki posiadasz. Większość usług e-mail to standardowy klient / serwer Post Office Protocol (POP), Internet Message Access Protocol (IMAP) lub/i dostęp oparty na sieci Web.

Inną ważną cechą jest Domain Name System (DNS), co odpowiada za tłumaczenie nazw domen na konkretne numery IP. W większości przypadków korzystając z usług resellerskich masz możliwość korzystania z DNS-ów operatora. Jeśli chcesz korzystać z własnych porozmawiaj ze swoim dostawcą o takiej możliwości.

Jako sprzedawca powinieneś być zaznajomiony np. z tym czym jest protokół FTP (File Transfer Protokół), który jest używany do przesyłu plików z jednego komputera w sieci na drugi. W większości przypadków dostęp do kont FTP wymaga uwierzytelnienia  czyli podania nazwy użytkownika i hasła, a wiele treści przesyłanych jest w sposób szyfrowany wykorzystując protokół SSL/TLS (lub SFTP). Poczytaj na ten temat lub zapytaj swojego operatora.

Powinieneś znać zagadnienia związane z bazami danych przynajmniej tymi, które oferuje Twój operator, a w konsekwencji Ty jako reseller. Najczęściej spotykanym serwerem baz danych na kontach reseller jest MySQL, PostgreSQL oraz SQLite. U niektórych operatorów w zależności od stosowanych przez nich technologii znajdziesz serwery baz Microsoft (MS) SQL, Oracle, Microsoft Access, Interbase, FileMaker czy IBM DB2.

Środki bezpieczeństwa

Jeśli masz do czynienia z technologią i internetem bezpieczeństwo jest najważniejsze, a jest to szczególnie istotne w przypadku usług hostingowych typu reseller ponieważ będziesz gromadził olbrzymie ilości danych biznesowych swoich Klientów.

Największym zagrożeniem dla poufnych danych są hakerzy, którzy starają się infekować strony www lub umieścić na kontach skrypty umożliwiające im przejęcie kontroli nad hostingiem lub przeprowadzenie z jego poziomu ataków na inne serwery. Dlatego pierwszym Twoim zadaniem jako resellera jest monitorowanie nowo zakładanych kont tak aby mieć pewność, że nowe konto nie zostanie wykorzystane w sposób zagrażający Tobie, Twoim Klientom, Operatorowi czy innym użytkownikom sieci.

Innymi sposobami na odpieranie ataków hakerskich jest niestandardowa konfiguracja firewall'a, wprowadzenie odpowiednich ograniczeń w konfiguracji np. interpretera języka PHP czy regularna zmiana wszystkich haseł dostępowych. Jako reseller nie zawsze będziesz miał wpływ na firewall czy konfigurację PHP, ale możesz na ten temat porozmawiać z operatorem aby dowiedzieć się jakie stosuje zabezpieczenia po swojej stronie.

Jednym z niezwykle istotnych elementów Twojej działalności jako dostawcy hostingu jest uświadamianie swoich Klientów o konieczności przeprowadzania regularnych aktualizacji wykorzystywanych przez nich skryptów takich jak WordPress, Joomla itd… Musisz mieć świadomość, że większość udanych włamań na konta hostingowe to wynik zaniedbań na tym polu, a wielu Klientów uruchamiając raz swoją stronę sądzi, że na tym ich aktywność się kończy. Taki sposób myślenia często kończy się problemami, a Ty jako dostawca w pierwszej kolejności będziesz za ten stan przez nieświadomych Klientów obwiniany, bo z ich punktu widzenia strona działała przez wiele miesięcy i nagle nie wiadomo skąd przestała. Gdy są już zdenerwowani i nastawieni do Ciebie negatywnie może być Ci ciężko wytłumaczyć istotę problemu  ponieważ część może to odebrać po prostu jako "spychologię" i próbę wywinięcia się od odpowiedzialności. Dlatego ważne jest to abyś starał się działać prewencyjnie uświadamiając Klientów o konieczności aktualizacji skryptów, dbałości o to co przechowują na koncie i regularnej zmiany haseł dostępowych.

 

Ocena: 54321 (5.00/5), bazuje na 4 głosach.

 

Udostępnij ten artykuł innym:

 

Podobne artykuły

 
comments powered by Disqus

Hosting

Rejestracja domen

Tworzymy strony WWW

Firma

Platforma hostingowa o12.pl . 2003-2018