Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.
Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.
Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.
Narzędzia Google dla webmasterów (GWT) pojawiły się 10 lat temu. Umożliwiły one twórcom witryn kompleksowe zarządzanie stronami internetowymi oraz ich optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Dostarczyły m.in. możliwości zgłoszenia mapy witryny do wyszukiwarki Google, ustawienie preferowanej domeny strony czy wygenerowanie pliku robots.txt.
Przez ostatni rok Google gromadziło i analizowało informacje o użytkownikach GWT w celu lepszego zrozumienia potrzeb ich użytkowników, które pozwoliłoby lepiej dopasować swój produkt. Obserwacje potwierdziły również fakt, że z narzędzia korzystają nie tylko zawodowi webmasterzy, ale o wiele szersze grono użytkowników: programiści, eksperci SEO, marketingowcy, przedsiębiorcy - właścicieel firm czy osoby posiadające blogi. Wszystkich tych użytkowników łaczy pragnienie, aby efekty ich pracy były dostępne online oraz można było do nich dotrzeć dzieki wyszukiwarce Google.
Mając za cel uczynienie tego narzędzia uniwersalnym, Google zdecydowało o zmianie nazwy Narzędzia dla webmasterów na Google Search Console (Konsola lub Panel wyszukiwania).
Usługa jest na bieżąco aktualizowana przez Google. Na ten moment dodano dwie nowe funkcjonalności: śledzenie aplikacji moblinych, dzieki której można sprawdzić w jaki sposób Google "widzi i rozumie" treści w aplikacji (Search Analytics For Apps) oraz funkcja umożliwiająca spradzenie gdzie i jak indeksowane treści znajdują się w wynikach wyszukiwania (Fetch As Google ForApps).
Poniżej krótka prezentacja (z polskim tłumaczeniem) o Google Search Console.
Szczegółowe informacje o nowych funkcjonalnościach dostępne są takżęe na oficjalnym blogu Google.
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.
Udostępnij ten artykuł innym: