Praktyczne informacje i specjalne oferty prosto na Twoją skrzynkę email.
Od teraz o wszystkim co godne uwagi dowiesz się błyskawicznie.
Ty też możesz chronić stronę i swoich Klientów. Sprawdź szczegóły.
Większość osób odwiedzających stronę internetową spędzi mniej niż 15 sekund na stronie głównej zanim zamknie ją lub zdecyduje się przejść do kolejnej podstrony. Oznacza to, że mamy mniej niż 15 sekund na przyciągniecie ich uwagi i zaprezentowanie informacji, które spowodują zainteresowanie naszymi usługami czy produktami.
Niestety wiele firm bazując ciągle na przestarzałych, nieatrakcyjnych projektach stron internetowych oraz ich funkcjonalnościach, zwiększa w ten sposób liczbę potencjalnych klientów, którzy opuszczają je zanim dowiedzą się czegokolwiek o firmie.
Przyjrzyjmy się niektórym starym i potencjalnie szkodliwym trendom projektowania stron, które swego czasu były popularne, ale nie w dzisiejszych czasach.
„Przedobrzone” strony, zaśmiecone nadmiarem elementów graficznych na stronie działają odstraszająco na odwiedzających.
Prosty, dopracowany wygląd komunikuje znacznie więcej niż przeładowane treścią i grafiką strony, do tego nieumiejętnie zaprojektowane.
Układ i forma witryny mogą komunikować mnóstwo rzeczy o twojej firmie czy marce. Jeśli strona krzyczy: „Jest rok 2005”, to można oczekiwać, że wielu odwiedzających zdecyduje się na poszukiwania bardziej odpowiednich i aktualniejszych stron.
Przestarzałe czcionki (np. Time New Roman, Comic Sans, Papyrus, z efektami 3D czy cieni) to znak, że strona była projektowana już lata temu i na tym polu ma pewnie zaległości do nadrobienia.
Animacje startowe w technologii Flash są z punktu widzenia odwiedzających jednymi z najbardziej denerwujących elementów strony. Nie są one kompatybilne z większością urządzeń mobilnych, powodują, że strona ładuje się wolniej, co skutkuje rozproszeniem i irytacją użytkowników, którzy chcą szybko znaleźć poszukiwane informacje. Strony wykorzystujące technologię Flash również nie są „przyjazne Google” i mogą zniwelować wysiłki włożone z pozycjonowanie strony.
Dla większości odwiedzających stronę, w tym potencjalnych klientów, automatycznie odtwarzana muzyka to zaskakujący, głośny i niepożądany gadżet. Coraz więcej osób serfuje po internecie w miejscach publicznych na urządzeniach przenośnych (nie zawsze z zestawem słuchawkowym) i takie niekontrolowane odgłosy są uciążliwe dla otoczenia.
Szukanie przycisku umożliwiającego wyciszenie muzyki (często bardzo małego) zajmuje o więcej czasu niż szybkie zamknięcie strony, które ma miejsce zazwyczaj w takich przypadkach.
Wykorzystywanie zdjęć z portali oferujących grafiki czy zdjęcia na stronę jest powszechną praktyką na przyciągnięcie uwagi i zaangażowanie odwiedzających stronę.
Wiele firm, starając się stworzyć stronę w oparciu o niski budżet, oszczędza na dobrej, właściwie dobranej do strony grafice. Znalezienie darmowych czy tanich i równocześnie dobrej jakości zdjęć na stronę jest oczywiście możliwe. Należy jednak unikać kiczowatych zdjęć, którymi przepełnione są portale stockowe z darmową grafiką.
Tandetne, źle dobrane zdjęcia na stronie firmy mogą wywołać negatywne uczucia and nawet wystawić ją na pośmiewisko. Pozbycie się takich elementów ze strony jest dobrym punktem startowym do rozpoczęcia modernizacji strony.
Tutaj znajdziesz przykłady kilku śmiesznie złych zdjęć stockowych, które pomogą ci zorientować się czego unikać przy wyborze zdjęć na swoją stronę internetową.
A jakie elementy na stronach irytują Was? Napiszcie nam w komentarzach.
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.
Udostępnij ten artykuł innym: